Våra klasser

Gruppträning
Vi älskar gruppträning på Move! Vi har många olika pass och gillar att variera träningen. Vi har rena klasser i kondition, styrka och rörlighet men många av våra klasser är en härlig blandning av alla komponenter. Att utmana kroppen i olika positioner, vinklar, balans, flås och styrka är viktiga komponenter i våra klasser. 3D-tänket slår igenom inte bara i namnet Move 360 utan i vår populära klass P.E.one.

Pulsbaserad träning

För att du ska kunna följa din träning och utveckling har du hos oss möjlighet att träna pulsbaserat på alla våra klasser och på PT-träningen. När det kommer till träning finns det inget bättre sätt att lyfta energin och få människors hjärta att slå lite extra än genom lite vänlig tävling. Klassammanfattningen efter avslutad klass är ett informativt verktyg för instruktören att kunna guida medlemmar till framgång. Systemet vi har är från Polar. Du kan låna eller köpa pulsband/sensorer av oss om du inte redan har.

P.E.one
Är en ny revolutionerande gruppträningsform från Procedos. Det ligger mycket forskning bakom den här effektiva 3D-träningen. Klassen är 45 min och du kan förvänta dig resultat både gällande kondition, rörlighet och styrka samtidigt som du har roligt.

Tabata

Högintensiv intervallträning som passar alla. En Tabata är en intervall bestående av 8x20sek träning med 10 sek vila mellan. Passet är upplagt så att alla kan arbeta utifrån sin nivå. Vi arbetar med stora muskelgrupper och utmanar konditionen.

Move Styrka

En renodlad styrkeklass där vi fokuserar på stora muskelgrupper. Vi använder skivstänger, gummiband, steplådor och TRX och alla kan utgå från sin egen kapacitet gällande belastning, intensitet och antal repetitioner.

Move hiit

Vi har skapat ett koncept som utgår från våra nya Hiit-bänkar från Kraftmark. Passet är uppbyggt på fyra stationer finns i tre olika teman (kondition, överkropp och ben/rumpa). Oavsett tema så involveras styrkeövningar samt Hiit-träning (högintensiv intervallträning) ofta med hjälp av löpband/ IW-maskiner, roddmaskin, airbike eller stakmaskin. Passar alla som tycker om cirkelträning. Vi jobbar max 4 pers/station vilket gör det enkelt att hålla avstånd och hygien.

dumbbells-2465478_1920.jpg

Move Core

Här fokuserar du på din inre och yttre muskulatur som gör att du blir starka i din kärna – bålen. Med hjälp av egen kroppsvikt, loopband och extubes gör vi olika utmanande övningar.

TRX
TRX står för Total-body Resistance eXercise och kan väl enkelt beskrivas som motståndsträning med egen kroppsvikt. Alla övningar vi gör aktiverar bålmuskulaturen och förbättrar styrka och balans.

Indoor walking/Styrka

Här varvar vi kondition- och styrketräning med hjälp av Indoor walking och styrkeövningar på golvet med skivstänger, vikter, gummiband, kroppsvikt m.m. Ett fartfyllt och intensivt pass som utmanar både kropp och hjärta.

Indoor walking
Indoor walking (IW) är effektiv konditionsträning på crosstrainer, en så kallad walker. På köpet utmanar du din bålstabilitet och balans. Rörelsemönstret liknar löpning och skidåkning. Hela kroppen engageras och träningen är skonsam för lederna. Med hjälp av vårt pulssystem från Polar får du bra koll på din träning och utveckling.

BOOTCAMP ute

I vårt utegym använder oss av bl.a rep, kettlebels, gummiband, säckar, mattor och allt vad naturen har att ge oss. Tränar kondition, styrka och uthållighet. Vi håller avstånd för att alla ska känna sig trygga i sin träning. Passar alla träningsnivåer och åldrar.